Modna industrija pomaže Japan


Photo by treefrogsoaps.ca

Tadashi Yanai je jedan od najbogatijih ljudi u Japanu, ako ne i najbogatiji. Njegova kompanija Fast Retailing koja se inače bavi maloprodajom odeće, pomogla je razorenim oblastima u Japanu sa $17 miliona, od čega je $1.2 miliona dato od zaposlenih iz ove korporacije. Međutim, to nije sve, Yanai je i lično iz svog džepa za pomoć uništenoj severoistočnoj obali donirao još $12.2 miliona.

Divno je znati da je jedan milijarder svestan da je za njegovo bogatstvo zaslužan narod. Taj isti narod sada je pogodila katastrofa i njegov gest osim što je pokazao da je korporacija na čijem je čelu društveno odgovorna ova pomoć po mom mišljenju predstavlja i neki vid zahvalnosti i solidarnosti, što je svakako za primer svima nama bez obzira koliko novca imali ili ne.

Photo by nymag.com

Fast Retailing prodaje relativno pristupačnu casual odeću, što bi za naše shvatanje bilo nešto poput Zare ili H&M. Njihova modna marka Uniqlo koja je inače najprodavanija garderoba u Japanu, sada je odeću u vrednosti od $8.6 miliona poslala svima onima kojima je ovakav vid pomoći najpotrebniji. Pored farmerki, jakni, peškira Uniqlo će ljudima pomoći i sa Heattech vešom naprevljenim od high-tech materijala koji su dizajnirani da bolje zadržavaju toplotu. 

Image by uniqlo.com

Ova korporacija koju čine Uniqlo, Theory, Comptoir des Cotonniers, g.u., Princesse tam.tam i Theory worldwide kako bi još više bila od koristi svom narodu u svim svojim maloprodajnim objektima širom sveta postaviće mesta gde će kupci moći da ostave prilog za pomoć Japanu.  Ovim putem zapravo pozivam sve one koji budu u prilici da uđu u  neku od ovih prodavnica, a koji žive negde gde ovih brendova ima, da učestvuju onoliko koliko mogu kako bismo pomogli ovim ljudima koji sada sasvim sigurno prolaze kroz pakao.

Photo By Yukie Kasuga

Oni koji ne mogu da učestvuju na ovakav način sigurna sam da mogu da pronađu neki drugi i tako pomognu koliko mogu i kako mogu. Ono što je mene lično u celoj ovoj priči dotaklo, jeste to jako zajedništvo koje je tamo opšte prisutno, a koje toliko priželjkujem i među nama. Nadam se da ne mora ništa ovoliko strašno da se desi da bismo izvukli zaključke.

Eto od svih kompanija u celom Japanu baš ova koja se bavi odećom pokazala je da je tu kada je to najpotrebnije. Ovo je definitivno dokaz da fashion nije uvek mašinerija koja samo uzima novac, već je i  industrija koja je sposobana da daje.

Comments

Popular Posts