Graciozni hedonista - Milena Pavlović Barilli

Ne planiram da pišem o Mileninom životu kao ni o njenom umetničkom stvaranju sa istorijske tačke gledišta. Ko želi da sazna gde je sve putovala, šta je sve stvarala i kakav je odnos imala sa porodicom te podatke moraće da potraži na nekom drugom mestu. 

Pre svega pisaću o mom ličnom doživljaju Milene i njene umetnosti. Mene najviše zanimaju njene modne ilustracije koju su više puta objavljivane u Vogue - u. Koliko su one poznate ili ne kod nas, nije na meni da tumačim, ali jedno je sigurno, postoje znaci buđenja i to me jako raduje.

Divim se svim njenih umetničkim izrazima, međutim, najviše me oduševljava njen prepoznatljiv ilustratorski pečat koji je ostavila za sobom, a za koji je dobila i priznanje u toku svog života. 

U vreme kada je ona stvarala iako je postojala fotografija, urednicima je bio draži crtež. Razlog je verovatno bio taj što se na ilustraciji moglo videti mnogo više detalja nego na fotografiji iz tog vremena. Što se mene tiče bilo bi lepo da ponovo po časopisima viđamo više autorskih radova tog tipa, jer takvog kreativnog kapaciteta ima dovoljno. Eto npr. predlažem stalno angažovanje umetnice koja je poznata kao BECHA, a čiji su radovi već izlazili u našem ELLE - u.

Image by milenapavlovicbarilli.rs

Kada bi me neko pitao kako vizuelno zamišljam prefinjenost, eleganciju i ženstvenost u našim okvirima verovatno bih rekla da je Milena oličenje svega toga. Za mene ona predstavlja ikonu stila za sva vremena. Da nije pronađeno ni jedno njeno pismo koje je bilo upućeno njenim roditeljima i da ne postoji ni jedan pisani zapis o njoj, njeni autoportreti i ilustracije sasvim dovoljno govore ko i šta je bila ona.

Image by milenapavlovicbarilli.rs

Ono što ja osećam u njenim autoportretima pa i modnim crtežima je hronična tuga i melanholija iskorišćene kao kreativna energija za stvaranje umetnosti. Što bi rekla jedna moja drugarica: ,,Kada si videla da neki umetnik puca od sreće?", i po mom mišljenju je to istina, izgleda da je za stvaranje vrhunskih dela zaista potrebno nešto što duboko peče. Istina je da kad si srećan i zadovojan nemaš potrebu da se zatvoriš sam u sobu i pišeš, crtaš ili šta god. Naravno ne kažem da nema i onih koje pokreće radost, ali čini mi se da je nama kao ljudskoj vrsti bol mnogo inspirativniji.

Image by milenapavlovicbarilli.rs

Kada gledam Milenina dela, po mom mišljenju ona oslikavaju njenu nežnu i introvertnu prirodu. Možda grešim, ali nemir koji mi stvaraju njene ilustracije i slike nose sa sobom još neku dublju emociju koju pokušavam danima da odgonetnem. S obzirom na to da je pušila dve pakle dnevno i da je pila litar kafe, to mi samo kazuje da je bila dosledna šta god da je radila, pa makar to bilo i loše po nju. Graciozni hedonista sa istančanim ukusom eto tako meni izgleda ova dama bez premca. 

Image by milenapavlovicbarilli.rs

Činjenica da nije imala baš puno sredstava, a da je ipak držala do toga kako izgleda i kako se pojavljuje u javnosti još jedna je od potvrda da za stil nije presudan novac. Sama je šila sebi haljine, što je još jedan od razloga zašto toliko cenim ovu našu umetnicu.

,,Izgledaću lepo čak i kada se tako ne osećam i kad nemam novca ", trebalo bi svakoj ženi da bude prva misao kada se ujutru probudi, ali ne zbog drugih, već zbog same sebe. :)

Comments

Popular Posts