Kako to radi The Sartorialist



Scott Schuman odnosno tvorac bloga The Sartorialist kroz ovaj mini film dao mi je potrebnu inspiraciju i nadahnuće da već jednom izađem na ulicu i pitam interesantne ljude da ih fotografišem za svoj blog. Ne znam da li će to kod nas ići teže ili možda čak i lakše nego tamo negde, ali ako ne probam nikada neću saznati! :)

U svakom slučaju, uživam u ne znam ni ja kom gledanju ovog super izmontiranog filmića i ,,skidam kapu" onome ko je uspeo da ovaj film izgleda tako prirodno, blisko, nenametljivo, jednostavno.... To su moja zapažanja što se tiče same produkcije ovog video zapisa, a što se tiče sadržaja, definitivno je učvrstio moju želju za stvaranjem ličnog foto izraza.

Sto puta sam se pitala kako li ljudi reaguju kada ih neko na ulici, koga ne poznaju pita da ih fotografiše?! ...i evo, kroz ovaj video dobila sam odgovor. Možda i više njih, ali ono što je zajedničko ovim reakcijama jeste to da nema nekog ushićenja, ljudi jednostavno stanu, on ih ,,fotne" i to je to. :) Deluje jednostavno kada ovako gledam sa strane, a da li je to tako i u stvarnosti nemam pojma, za mene je to još uvek neistraženo polje koje želim što pre da otkrijem. ;)

Ono što me malo kopka u vezi ovog filma jeste to da li su reakcije ljudi prethodno dogovorene ili je gospodin Schuman toliko neposredan da je fotografisanje potpuno nepoznatih ljudi (ako su mu uopšte nepoznati) išlo tako glatko. Hm, ipak ko zna koliko je ljudi odbilo da pristane na taj čin, koliko njih je samo okrenulo leđa i nestalo brzinom svetlosti, ko zna koliko njih ga je prepoznalo i molilo da ih snimi, a on nije hteo, možda ni jedan, možda sto, ko to zna!?

Međutim, zašto bi to i bilo važno, sve je to deo života i verovarno deo ovakvog načina življenja. Bitno je da su na blogu obajvljeni oni koji su pristali, bitno je da uvek ima ljudi koji su spremni da učestvuju u stvaranju, pa makar to bila i street style zaostavština.

Sa moje tačke gledišta najvrednije je to što će buduće generacija imati apsolutni uvid u vizuelni svet u kome mi danas živimo i što će imati mogućnost da kroz njega izvode zaključke o nama. ;)

Comments

Popular Posts