Gastronomski vodič Milene Stefanović

Kada sam počela da se samosažaljevam što me je Cicko sludeo i  što ne znam koju sledeću ženu da pitam da pravim priču o njoj, Damir mi je predložio da pozovem Milenu Stefanović. Znala sam da je doktorant na FDU, znala sam da je somelijer, znala sam da se pored vina odlično razume i u hranu, ali da ću dobiti pregršt informacija u vezi sa lifestyle magazinima, uređenjem kuće, kafom, putovanjima... e tome se nisam nadala.

Photo by Angie Style Guide

Ova neverovatna žena razume se čak i u persijske tepihe. Iz njene priče sam shvatila da dezen uopšte nije jednostavno izabrati. U vezi sa svim tim šarama postoji čitava nauka koju nije loše poznavati pre upuštanja u jednu ovakvu kupovinu.

Da bih odnekud počela sa istraživanjem, zamolila sam je da mi predloži neke od najlepših dezena. Nakon dugotrajnog informisanja o ovoj oblasti, Milenin zaključak je da su Bukhara, Qum i Tabriz oni tepisi koji zaslužuju najviše pažnje. Kada sam je pitala po kom sistemu ih bira i uklapa u svoj dom, odgovor je bio kratak i jasan: “To je stvar ličnog ukusa, ali pošto su svi toliko šareni, mislim da se svi međusobno slažu. U slučaju da se nekada opredeliš za neki od njih, moj savet ti je da nameštaj i ostatak kuće ostane u neutralnim bojama.”

Photo by Angie Style Guide

Najbolje od svega je što neki od njih, u zavisnosti od toga pod kojim uglom se gledaju, menjaju nijansu. Ta osobina mi se najviše dopala jer ljudima koji vole promene, a među koje spadam i ja, ovaj podatak može biti veoma koristan. Inače, svi koje mi je preporučila napravljeni su od vune i svile što je još jedan od razloga zašto sam prvi put u životu poželela nešto ovako šareno u svom okruženju.

Što se tiče magazina koji su vredni čitanja navela mi je nekoliko odličnih:

Pre svega, tu  je Monocle koji izlazi jednom mesečno. Osnivač i urednik ovog prestižnog magazina je Tyler Brûlé, svetski trendseter, ujedno i pokretač časopisa Wallpaper. Svaki broj Monocle - a obrađuje određenu temu. U ranijim izdanjima bavili su se, na primer, interesantnim istraživanjima -  koji grad je najpogodniji za život, čiji gradonačelnik je najbolje kotiran, koja zemlja ima najrazvijeniji soft power. Kriterijumi su vrlo visoki, pa informacije koje Monocle daje mogu biti vrlo korisne. Što se tiče tekstova koje objavljuje Brûlé, Milena pored ova dva navedena časopisa redovno čita i njegovu kolumnu Fast Lane koja izlazi u vikend izdanju Financial Times - a.

Na drugom mestu, ali ništa manje bitan je Wine Spectator, američki magazin koji prati šta se dešava u svetu vina. Na osnovu broja izdanja koje poseduje, mislim da ovaj naslov zavređuje punu pažnju, pogotovu ljubitelja kulture vina i hrane.

Photo by Angie Style Guide

Pored ovog magazina, Milena voli da čita i kolumnu Jancis Robinson koja izlazi subotom u Financial Times - u. Inače, Jancis Robinson je jedna od najuticanijih osoba u svetu vina i, pored kolumni koje redovno piše, izdala je i veliki broj knjiga iz kojih se svašta može saznati o ovoj oblasti. Milena ih svakako preporučuje, a savet nekoga ko godinama uživa u čarima ovog pića valjalo bi poslušati.

E sada, napokon priča o dobrim restoranima i regijama gde se ide u potragu za vrhunskim vinima i klopom.

Budući da je Milena godinama živela u inostranstvu, tačnije u Milanu i Briselu, odlučila sam da naša priča u vezi sa ovim užicima bude izmeštena van Beograda.

Restoran u kome tvrdi da se mangia bene, je izvan Milana. Tamo je princip da se jede osnovna lombardijska kuhinja. To uključuje risotto giallo, odnosno žuti rižoto sa šafranom i kobasicom uz tagliata - u, odnosno meso. Uz to, Milena preporučuje crveno vino Barolo ili, još bolje, Barberu koje je jednostavnije i nešto jeftinije vino. Taj čuveni restoran se zove Antico Ristorante Fossati - ogromna stara kuća koja, koja uz pravi italijanski ugođaj, nudi i lep pogled na ovčice i kozice koje se nalaze u njihovom dvorištu.

Photo by Angie Style Guide

Što se tiče Mileninih omiljenih restorana baš u Milanu, izbor najčešće pada na sardinijske restorane čija je kuhinja bazirana na ribi i plodovima mora. Pored toga, kaže da imaju i dobre paste koje se zasnivaju na sardinijskom kozjem siru. Kada bira restoran, obično njenu pažnju privuku kuhinje u kojima je hrana jednostavna i u okviru kojih se preterano ne eksperimentiše. Voli restorane gde se sprema lokalna i hrana sa sezonskim sastojcima.

Kada sam je pitala da li se za takve restorane posebno sprema, rekla mi je da su to mesta na koja se ide da bi se dobro jelo i da bi, u skladu sa tim, odeća trebalo da bude što jednostavnija.

Što se tiče finih uglađenih restorana, prvi na listi gde su Milena i njen suprug voleli da odlaze dok su živeli u Milanu je Nobu, suši restoran. Poslednji put su tamo sreli čak i Armanija, jer su njegova radnja i hotel u istoj zgradi. Kada mi je to rekla, pomislila sam da je dobro što ga ja nikada nisam srela, jer bih, verovatno, uradila nešto neprikladno... pri tom ne mislim ni na šta loše. :)

Photo by Angie Style Guide

Pre odlaska u Nobu ide se u Armani bar na aperitivo što bi rekli italijani, i to je mesto na koje odlaze svi koji žele da budu viđeni. Tamo se skuplja milanska elita, ali i svi poznati koji dolaze u Milano. Naravno, za jedno takvo mesto je potrebno obući nešto što nije preterano upadljivo i što ne šljašti. Prema Mileninom mišljenju, najsigurnije je obući crno - belu kombinaciju. Dobre farmerke, košulja i blejzer bili bi dovoljni i prikladni, a ako bi još mene neko pitao, na sve to bih dodala i dobar komad nakita.

Još jedan aperitivo bar koji Milena preporučuje je Radetzky cafè koji se nalazi u umetničkom kvartu Brera. Na ovom mestu može i ponešto da se pojede.

Na red su došla i Milenina omiljena vina i vinske destinacije. S obzirom na to da je živela i u Briselu gde je jak uticaj francuske kuhinje, otkrila je i svu lepotu šampanjca. Milena smatra da ga ne treba piti nužno kao aperitiv, već da odlično ide i uz svu ,,belu hranu”. Njeni omiljeni šampanjci su Taittinger i Ruinart rose.

Photo by Angie Style Guide

Što se tiče vinskog turizma i čuvene Champagne regije, rekla mi je da je mnogo bolje posećivati manje podrume. Razlozi su višetruki. Pre svega zato što i oni proizvode vrhunska vina, a gužve je, zbog mnogobrojnih turista, lakše izbeći.

Omiljena regija za vinski turizam u Italiji joj je Piedmont i tamo rado odlazi u La Morra - u. Upravo u ovoj regiji nalaze se kantine u kojima može da se nabavi njeno omiljeno crveno vino Barolo. Najbolji period za vinski shopping je u septembru, tada je u jeku sezona za ovakvu vrstu turizma.

Sada, kada pomislim na sve informacije koje mi je Milena dala, a ja ih vama prosledila, ne mogu a da se ne zapitam kako mi ova inspirativna žena ranije nije pala na pamet. Ukoliko neko od vas želi da sazna još neke detalje u vezi sa ovim temama, slobodno me kontaktirajte. Verujem da će Milena biti otvorena da podeli svoja znanja i iskustva sa svima nama.

Do sledećeg posta, :* vas Angie

Comments

  1. Da znaš da jeste... o stvarima u koje se razume i iskustva koja ima zaslužuju celu knjigu. :)

    ReplyDelete
  2. Koliko zanimljivih informacija, divnih fotografija i saveta. Izuzetno je inspirativna.

    ReplyDelete
  3. Hvala Bojana drago mi je da ti se Milena dopada :)

    ReplyDelete
  4. Angie, ovakvim postovima i fotkama podigla si svoj blog na skroz novi nivo :)

    ReplyDelete
  5. Red, rad i disciplina! ;) Salim se, naravno!
    ... cime god da se bavis, ako stalno radis stvari same od sebe idu napred! :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts