Crni labud Kata Kaluđerović


Kata Kaluđerović jedna je od retkih žena u ovom gradu koja je apsolutno dosledna jednom stilu i crnoj boji. Kada izgovorim njeno ime prva asocijacija mi je kvalitetan komad crne odeće plus dobar komad teškog nakita.

Fascinantna mi je pojava takve dosednosti u bilo čemu, a pogotovu u načinu odevanja. Kada razmišljam o tome da li bih bila u stanju da se držim jedne boje tokom cele godine, mislim da to apsolutno u mom slučaju ne bi bilo moguće. U zavisnosti od godišnjeg doba, temperature, raspoloženja, menja se i moja potreba za bojama, dezenima, oblicima.  Kada je Kata u pitanju ova priča o promenljivosti definitivno prestaje.

Photo by Angie Style Guide

Za Katu sam čula od Tanje Rakić. Njen opis ove prelepe žene bio je na visini božanstva. Tanja mi je više puta napomenula da je Kata, prema njenom mišljenju, iako je stalno u crnom, jedna od najbolje stilizovanih u gradu.

Toliko oduševljenja u predstavljanju druge osobe retko se čuje, pa sam naravno morala otkriti koje je to čudo prirode. Pogledala sam samo jednu njenu fotografiju i odmah mi je bilo jasno da vam ovu ženu po svaku cenu moram predstaviti. Zamolila sam Tanju da pita Katu da li bi bila voljna da je fotografišem i napišem koju reč o njoj. Tanja je rekla da će pitati, ali da nije sigurna da će Kata pristati, jer nije neko kome je stalo do ovakve vrste eksponiranja.

Neki unutrašnju glas mi je govorio da će sigurno želeti da radi samnom, jer sam toliko želela da se upoznamo da nije bilo šanse da ne oseća moje pozitivne vibracije. Kada mi je Tanja javila da je pristala i da je OK, što bi neki moji drugari rekli bila sam srećna kao kuče.

Photo by Angie Style Guide

Kata i ja smo se u međuvremenu dogovorile da se nađemo u Centrali kako bismo se upoznale i  razmenile po koju. Na osnovu poverenja koje sam stekla kod Tanje, Kata je takođe bez problema predložila da učestvujem i u njenom stilizovanju što je u meni izazvalo novi nalet zadovoljstva.

Nekoliko provedenih sati sa Katom bilo je nešto posebno, baš kao što je Tanja i pretpostavila. Iako je Kata na potpuno drugim talasnim dužinama od mene i moje najbliže okoline, druženje sa njom me je naučilo da se svet kreativnih i interesantnih osoba ne vrti samo oko ljudi koji imaju sličan ili isti način razmišljanja.

Posle dugo vremena dozvolila sam da u moj život ušetaju i žene sa kojima možda i ne delim sve stavove o životu, ali svakako postoji neka veza koju je teško opisati. Upravo takav je odnos između Kate i mene. Osećam da je ona jako posebna, osećam da u sebi ima nešto neverovatno jako, ali i da se iza svega krije umerena doza infantilnosti. Mislim da me je ovo poslednje najviše i privuklo ka njoj. Nas dve na svet gledamo potpuno drugačijim očima, ali nas povezuje estetski doživljaj ljudi i stvari oko nas.

Photo by Angie Style Guide

Samo jednim gestom je dokazala da je, iako spolja jaka, opasna žena koja stalno nosi crno, u stvari nežna, brižna devojčica. Kada je došla kod mene u posetu na poklon mi je donela figuricu Baba Mrazice. Ispostavilo se da sam imala istu takvu, ali mušku verziju. Eto, baš kao te dve figurice koje predstavljaju dve osobe koje su u samoj biti različite, tako i nas dve koje iz potpuno drugih uglova doživljavamo svet oko nas, pronalazimo dobar način da komuniciramo.

 Što se tiče njenog poznavanja pop kulture, ostala sam zatečena količinom informacija kojima raspolaže, kao i brzinom menjanja tema razgovora – od opštenarodnih fenomena, pa sve do novih albuma Björk i Kate Bush.

Kata i ja svet otkrivamo svaka na svoj način. U njenom slučaju analizom popularnih sadržaja, dok ja svet spoznajem skoz svoje najbliže i samu sebe. To je jedina razlika između nas dve, ali baš zato nas to i spaja i druženje čini interesantnijim i raznovrsnijim.

Comments

Popular Posts